Samenwonen & samenwerken

Stichting iXzelF heeft op de  te Tilburg een groepswoning gerealiseerd waar mensen met hun eigen ‘bijzonderheid’ of problematiek kunnen gaan wonen. .

In deze setting krijgen jongvolwassenen/volwassenen de mogelijkheid te ontdekken in welke mate ze zelfstandig kunnen en willen wonen en hoe zelfredzaam ze zijn. op de Reinevaarstraat is er 24/7 personeel aanwezig.

Fase 1; Nabijheid
In de groepswoning starten bewoners die nabijheid nodig hebben. Dit wil zeggen; die krijgen zelf alle ruimte om hun kansen en mogelijkheden te benutten en veilig hun leerdoelen te behalen.

locatie:  Reinevaarstraat 1e etage, kamers

Fase 2: zelfredzaamheid
Hier gaan bewoners trainen om hun zelfstandigheid en zelfredzaamheid met wonen oefenen. Begeleiding zit direct in de buurt op de eerste etage. Hier wordt verwacht dat bewoners zelf naar begeleiding toe komen.

Er is ook een mogelijkheid tot een tussenfase 2 naar 3 door gezamenlijk te wonen in een etagewoning bestemd voor 3 a 4 bewoners.

locatie: Reinevaarstraat 2de etage, studio's

Fase 3; ambulant wonen
Ambulante bewoners kunnen in hun eigen woning begeleiding krijgen. Ze kunnen zelfstandig zoeken naar een eigen ‘stekje’, maar stichting iXzelF heeft een ruim netwerk waar ketenpartners inzitten die huisvesting kunnen bieden. Dit altijd wel in samenwerking met onze stichting.

locatie: Zuidoosterstraat, Europalaan, geheel Tilburg!

Aan de geheel zelfstandig wonende cliënten bieden we naast ambulante ondersteuning ook begeleiding bij hun financiële zaken middels bewindvoering! Zie stukje bewindvoering.

Stichting iXzelF wil voor mensen met een verstandelijke beperking of psychiatrische problematiek een brug bouwen in deze maatschappij. Wij kijken daarbij verder dan onze eigen organisatie en zijn actief op zoek naar samenwerking met de juiste partners. Neem voor meer informatie over samenwerken contact met ons op.

Geïnteresseerd?

Voor meer informatie kunt u gerust contact met ons opnemen.

Reinevaarstraat 15
5044HD Tilburg
T 06 - 43205515
E info@stichtingixzelf.nl

Stichting iXzelF

We ontmoeten niet mensen per toeval, er is een reden waarom onze wegen elkaar kruisen. Misschien moet je eerst jezelf tegenkomen voordat je het kunt zijn!

GEEF NOOIT OP